22-06-2010

Pięknie zaprojektowane logo to przede wszystkim takie, które zgodne jest z zasadą KISS (Keep it Simple, Stupid).  Prawdziwą sztuką jest stworzenie zupełnie prostego logo, które jednocześnie jest unikatowe i szybko staje się rozpoznawalne.


Przypadek konkursowego logo Ery (patrz: Era rozstrzygnęła konkurs na logo) pokazuje jak bardzo można w tej kwestii pobłądzić. Dla niezorientowanych w temacie przypomnę, że owy konkurs wygrało mocno przekomplikowane i tym samym zupełnie nieatrakcyjne logo.

Sytuacja z nietrafionym projektem dla Ery zachęciła mnie do poszukania w sieci przykładów na zupełnie proste, a jednocześnie mądrze zaprojektowane logo.

Absolutnym numerem 1 w całej serii jest dla mnie logo pierwsze na liście – Ian The Plumber. Logo zostało zaprojektowane dla pewnego hydraulika z Wielkiej Brytanii. Jest fantastycznym przykładem na połączenie humoru z profesjonalizmem. Nie wiem jak wy, ale ja nawet na chwilę nie zawahałabym się czym mam go zatrudnić.



Podobne posty:



Komentarze(20)

  1. sporo fajnych pomysłów, najlepiej podobają mi się:
    heavy design, airtistic oraz squareberry
    Pozdrawiam, Ewa

  2. świetna kolekcja, jest kilka pomysłów które bardzo mi się podobają: human, eco taste, five onde design, say chese, heavy design

  3. @eViz @jahoo popieram typy, dodałabym Imaginery Friend – pomysł poprostu genialny.

  4. Wow:D Zdecydowana większość jest genialna, czyli kolejny świetny wpis. Miło się na takie dzieła patrzy. Podoba mi się Twoje wyczucie estetyki. Faktycznie, te typy definiują to czym jest udany projekt logo.

  5. @adone Dzięki za miłe słowa. Loga zachwycają, choć jednocześnie patrząc na takie projekty zawsze trochę żałuję, że nie są mym własnym dziełem.

  6. Z jednej strony dobrze zapoznać się z twórczością innych projektantów, tym bardziej, że zacną, a z drugiej należy uważać, aby nie przesiąknąć zbytnio, co w efekcie może przełożyć się na “własne” pomysły. Ot, dylemat… ;-)

    Ciekawy blog. Będę do Ciebie zaglądała… Pzdr

  7. @LogoManiac Słuszna uwaga. Dobrze jest zachować zdrowy dystans. Czyli podpatrywać co w trawie piszczy ale robić to po swojemu.

  8. @RedKoala

    Zdarzyło mi się kiedyś trzasnąć logo, które cały czas źle pachniało i po dłuższych dylematach, postanowiłam pogrzebać nieco w sieci. Okazało się, że użyłam podobnego wyrysu bryły do bardzo popularnego znaku, który był na tyle charakterystyczny, że zapadł mi mocno w pamięć. Jesteśmy ulepieni z doświadczeń, zarówno swoich, jak i innych ludzi.

    Czasem dobry pomysł na znak, wpada do głowy zbyt szybko, a z dobrym znakiem jest jak z dobrą piosenką, która nie “wchodzi” w oko/ucho za pierwszym razem i nie wypada za drugim… ;-) Swoją drogą, dziwię się niezmiennie, że cały czas tworzymy nowe, niepowtarzalne symbole, bo przecież powinniśmy już wyczerpać wszelkie możliwe układy, jak perkusista, który wygrał już wszystkie rytmy… Może jednak, są ich miliardy…? ;-)

  9. @LogoManiac To chyba działa jak worek bez dna. Z biegiem lat pojawiają się nowe odniesienia np. do popkultury, które rozbudzają serię skojarzeń.

    Takim przykładem może być logo Nimoe, które jeszcze kilka lat temu nie mogłoby powstać.

  10. Nie wiem, czy o tym logo mówisz: http://www.thelogomix.com/logo-design-gallery/nimoe-sushi-bar-logo-10022608.html

    Jednak znaki, rządzą się pewnymi, żelaznymi zasadami, a więc takimi, które nie pozwolą na przykład na zmniejszenie ich czytelności… Nidyrydy, aby do końca poszaleć. ;-)

    Pisząc o ich skończonej liczbie, miałam raczej na myśli konstrukcję geometryczną, bo zapewne pomysły na detale, kolory i smaczki, nigdy się nie skończą… Nowe technologie również poszerzyły możliwości projektowe. Pojawiają się też pewne trendy, zgubne w mojej opinii dla znaków, bo one przemijają, a znak, musi obronić się goły, “jakeśmy” go stworzyły… ;-) Może w niedalekiej przyszłości, cyfrowe media tak zrewolucjonizują rynek, że “klijęt”, będzie chciał znak tylko w 3D. ;-) Tak, czy owak, zadziwiona będę pewnie jeszcze długo.

  11. @LogoManiac Dokładnie o to logo chodziło.

    Rzeczywiści lepiej nie trzymać się kurczowo trendów w grafice, bo tak jak piszesz one mogą przeminąć. Logo ponadczasowe (np. Coca Cola czy Nike) tak samo zachwycały dziesiątki lat temu, jak i teraz.

  12. Wszystkie zaprezentowane tu loga są świetne, tylko zastanawia mnie ile z nich powstało dla istniejących firm, a ile tylko dlatego, że artysta miał świetny pomysł, a nazwy firm są fikcyjne…

  13. @grochu Bardzo możliwe, że część może być fikcyjna. Ale z drugiej strony ważniejszy jest chyba sam efekt końcowy.

  14. Przykład loga Ery to masakra :D

  15. @Kamil popieram, popieram Nie wiem jak można było coś takiego wybrać

  16. Ja natomiast, zamiast wzdychać, poproszę o linki do praktycznych zastosowań pokazanych tu obrazków.

  17. @christobal zajrzyj tu:
    http://www.logodesignlove.com/ian-the-plumber

    mamy logo Ian the Plumber w praktyce (furgonetka, wizytówki)

  18. inspirujące projekty

  19. ale nie mówicie bo chyba każdy się ze mną zgodzi, że najlepsza w tym wszystkim jest prostota :) im prostsze logo tym lepsze

  20. Świetne logo, a to prawda im prostsze tym bardziej zapadają w pamięć ;-)

Dodaj komentarz